top of page

Διάρκεια: 7 μήνες - 400 διδακτικές ώρες

      

Γιατί να το παρακολουθήσω

1. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό μορίων (2) σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ με θέμα: «Απασχόληση ωρομισθίων εκπαιδευτών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικής Αγωγής και Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΣΕΚ)», σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής με θέματα ειδικής αγωγής (π.χ. Προσχολικής Αγωγής, Δραστηριοτήτων, Δημιουργίας και Έκφρασης ή Προσχολικής Αγωγής για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες).

2. Μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό μορίων (2) σύμφωνα με το ΦΕΚ με θέμα: «Καθορισμός Κριτηρίων και διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής, των με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτών ενηλίκων, των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), των Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του ΟΑΕΔ» (Αρ. Φύλλου 1961/30-06-2016), σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής με θέματα ειδικής αγωγής (π.χ. Προσχολικής Αγωγής).

3. Παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις σε εκπαιδευτικούς που θέλουν να δουλέψουν σεΣχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), σε Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), σε τμήματα ένταξης, προγράμματα παράλληλης στήριξης, πρώιμης παρέμβασης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι, αλλά και σε όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

4. Παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις σε ψυχολόγους, παιδοψυχίατρους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές και όλους τους επαγγελματίες και θεραπευτές που εμπλέκονται στο χώρο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

5. Εξασφαλίζει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για απασχόληση σε Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (Κολλέγια, ΚΕΣ, ΚΕΚ, ΙΕΚ, Φροντιστήρια, ΚΔΒΜ, ΚΕΣ) και σε ιδιωτικούς επαγγελματικούς χώρους (κέντρα λογοθεραπείας, εργοθεραπείας κ.ά.).

 

Σκοπός

Η παροχή κατάρτισης και εξειδίκευσης σε θέματα ειδικής αγωγής.

Στο τέλος του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα έχουν αναπτύξει γνώσεις και ικανότητες που χρειάζονται, ώστε να ανταποκρίνονται με επάρκεια στο ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτή, επαγγελματία και θεραπευτή ειδικής αγωγής .

  

Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Η επιτυχής ολοκλήρωση του Προγράμματος εκ μέρους των συμμετεχόντων αποβλέπει:

  • Να έχουν αποκτήσει γνώση του ρόλου των διαφόρων επαγγελματιών και φορέων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

  • Να έχουν κατανοήσει τις μεθόδους διαχείρισης των εκάστοτε ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών από τον καθένα επαγγελματία.

  • Να έχουν αποσαφηνίσει το ρόλο του ΚΕΔΔΥ και διαφόρων φορέων στην αντιμετώπιση των εκάστοτε ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

  • Να χρησιμοποιούν αποτελεσματικές μεθόδους προσέγγισης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε Δομές μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και στον εργασιακό τους χώρο.

  • Να έχουν συνειδητοποιήσει την αξία της διεπιστημονικής συνεργασίας όλων των ειδικών, αλλά και της εμπλοκής των γονιών στην εκπαιδευτική και θεραπευτική διαδικασία.

  • Να έχουν αποκτήσει αυξημένα επαγγελματικά προσόντα, επικυρωμένα με Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης

  

Σε ποιους απευθύνεται 

  • Σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, παιδοψυχίατρους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική και θεραπευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Νοσηλευτικής, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, Νοσηλευτικής και συναφών ειδικοτήτων Ειδικής Αγωγής).

  • Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.

  • Σε γονείς με ή χωρίς παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • Σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξή τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ΙΕΚ).

  

Δομή

  • Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή

  • Ειδική Ενταξιακή Αγωγή και Εκπαίδευση

  • Νομοθετικό πλαίσιο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

  • Εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής

  • Λειτουργία Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών (ΚΕΔΔΥ)

  • Ο Ρόλος των ειδικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή

  • Φυσιοθεραπευτή, ψυχολόγου-παιδοψυχολόγου, συνοδού παράλληλης Στήριξης, Σχολικού Νοσηλευτή)

  • Εναλλακτικές βιωματικές θεραπείες (μουσικοθεραπεία, δραματοθεραπεία, εικαστική θεραπεία)

  • Εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά με ΕΑ-Διεπιστημονική συνεργασία

  • Συμβουλευτική γονέων παιδιών με ειδικές ανάγκες

  • Συνεκπαίδευση και παράλληλη στήριξη

  • Κείμενη συναφής Νομοθεσία

  • Εκτίμηση λειτουργίας συμπεριφοράς και παρέμβαση στα προβλήματα συμπεριφοράς

  • Τεχνικές ανάπτυξης επικοινωνιακών ικανοτήτων και κοινωνικών ικανοτήτων μαθητών

  • Τεχνικές ανάπτυξης ικανοτήτων αυτοεξυπηρέτησης, αναψυχής και αναδημιουργίας

  

 

Μέθοδος υλοποίησης     

Τo επιμορφωτικό πρόγραμμα: 

  • Διεξάγεται αποκλειστικά με την εξ αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (E-learning), μέσω της πλατφόρμας moodle.

  • Περιλαμβάνει:

~ E-books, πολυμεσικό υλικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό),  πρόσθετο υποστηρικτικό επιμορφωτικό υλικό (papers, ΦΕΚ, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων, επιστημονικά άρθρα), εργασίες-δραστηριότητες, βιβλιογραφία-δικτυογραφία

~ Συνεχή διαδικτυακή  επικοινωνία

~ Επιστημονικά τεκμηριωμένη ανατροφοδότηση και αξιολόγηση  δραστηριοτήτων και εργασιών

 

 

Μεθοδολογία Αξιολόγησης:

  •  Αρχική (μεθοδολογική ανίχνευση των πραγματικών επιμορφωτικών αναγκών και ενδιαφερόντων των συμμετεχόντων)

  • Διαμορφωτική (ενεργής συμμετοχή κάθε επιμορφούμενου στα θέματα και επιστημονικές δραστηριότητες που αναρτώνται στην πλατφόρμα μάθησης)

  • Τελική (ανατροφοδότηση και αξιολόγηση  εργασιών και test αυτοαξιολόγησης).

Ειδική Αγωγή: Συνεργασία Ειδικών (Ψυχολόγου-Παιδοψυχολόγου, Συνοδού Παράλληλης Στήριξης, Κοινωνικού Λειτουργού, Λογοθεραπευτή, Εργοθεραπευτή, Φυσιοθεραπευτή, Σχολικού Νοσηλευτή),  με εκπαιδευτικούς και γονείς μαθητών με Ειδικές Ανάγκες

-Μοριοδοτούμενο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα-

bottom of page